Alcoolul la volan intra in legalitate

Ca si cum nimic altceva nu mai era de rezolvat in tara asta, alesii neamului ne-au mai facut o bucurie: au legiferat consumul de alcool la volan! Sigur, nu la liber, ci pana la maxim 0.2% legal. Cat de laxa va fi aceasta lege ne arata faptul ca desi 0.2% este maximul admis de lege, infractiune este abia de la peste 0.5%, intre 0.3 si 0.5 fapta fiind considerata contraventie. Asa, si? Cum imi dau seama cand sunt in legalitate, cand am trecut la contraventie sau cand sunt infractor? Ca de pilda daca sunt micuta, am 50 de kilograme si nu am mancat cina, dar in schimb m-am vazut cu fetele la o barfa si o sticla de vin (din care eu am consumat un pahar si jumatate), sigur-sigur ma fac din paharul ala… 

Si nu o sa am nicicum peste 0.5%, dar stiu sigur ca voi avea reflexele mult mai greoaie si miscarile de asemenea, dar si o parere mai buna despre propria-mi persoana. Cu alte cuvinte, la volan voi vedea ca e galben la semafor, va fi prea tarziu sa mai franez si voi trece, fiind convinsa, de altfel, ca sigur o sa pot, evaluand gresit situatia din cauza aburilor alcoolului. Fireste ca voi fi predispusa sa provoc si sa fiu victima a unor accidente uneori tragice. Mai ales daca asez tot acest scenariu undeva catre caderea noptii, cand traficul e mult mai liber, semafoarele sincronizate fac sa nu mai fie obligatoriu sa reduc viteza in continuu… Si ca mine vor mai fi multi: cei care astazi isi lasa masinile pe unde beau cate o bere doua, de teama politiei, nicidecum din teama de a nu provoca accidente dramatice. Toti acestia se vor urca la volan convinsi ca nu au alcoolemia atat de mare cat sa treaca limita contraventiei sau a infractiunii si vor intelege ca este normal si in afara oricarui pericol sa bei la volan, mai ales ca si legea o permite. Si nu e ok. Pentru ca romanul nu este educat in spiritul autocontrolului si nu va intelege ca trebuie sa respecte limite legale.